طبق گفته تعدادی از والدین دانش آموزان، این معلم سه هفته از مرخصی استعلاجی استفاده کرده است، و در مدت غیبت معلم این کلاس درس در این مقطع حساس، بدون معلم بوده و کلاسداری به صورت کاملا بی برنامه از طرف معاون و مدیر مدرسه و گاها در حالت تعطیلی بوده است.
آن چه مسبب ناراحتی و نارضایتی بیشتر خانواده ها بوده این است که در طول مدت غیبت معلم، فقط دروس فارسی و املا به دانش آموزان – آن هم به صورت نامنسجم – آموزش داده شده و از دروس دیگر دانش آموزان غافل شده اند.
اختلال در نظم آموزش، تمرکز و نظم کلاس، از هم پاشیدگی ذهنی دانش آموزان، عدم تمرکز دانش آموزان و مهم تر از همه نداشتن یک فرد مشخص به عنوان آموزگار و تغییر مرتب افرادی که دانش آموزان در کلاس درس با آن ها مواجه هستند، از دیگر مشکلات انتقالی والدین دانش آموزان مدرسه شهید مرتضی نریمانی می باشد.
بابایی، مسئول آموزش و پرورش شهرستان در پاسخ به این گفته ها به خبرماه گفت: در شرایطی که یک کلاس به هر دلیلی معلم خود را به صورت محدود و یا نامحدود از دست می دهد، معاون یک مدرسه وظیفه اداره و آموزش دانش آموزان آن کلاس را بر عهده دارد.
وی با بیان این که قطعا در همه دوره ها و مقاطع، معاون یک مدرسه از نظر تجربی و علمی در سطحی پایین تر از یک معلم نیست، افزود: وقوع چنین مشکلاتی در مدارس کاملا طبیعی بوده و به دور از ذهن نیست که وظیفه آموزش و پرورش و مدرسه در این شرایط، جایگزینی معاون به جای معلم می باشد.
بابایی در پاسخ به این سوال که آیا آموزش و پرورش نباید در اسرع وقت یک معلم جایگزین را انتخاب کند، اذعان کرد: پیدا کردن و جایگزین کردن یک معلم برای یک مدرسه کار راحتی نبوده و باید مراحل مختلفی طی شود که در چنین شرایطی مدارس باید طبق روالی عادی و طبیعی، معاون را جایگزین معلم کنند.
در این شرایط و با توجه به ناراحتی فراوان خانواده های دانش آموزان، می طلبد مسئولان آموزش و پرورش شهرستان جهت رسیدگی هر چه سریع تر به این مدرسه مراجعه و مراتب را پیگیری و مرتفع کنند.